RSS

MY L<3VE

05 Mei

Hajjah Samsiah Abdullah : SELAMAT HARI IBU

::Aku lahir dari perut Mak…ye betul la… mak cakap mula-mula nak pandai bercakap perkataan MAK juga disebut…bila aku sakit MAK juga bawa pergi klinik, bila aku lapar MAK juga siapkan makanan.. bila aku ada masalah MAK juga akan bagi nasihat, bila aku menangis, merajuk.. MAK juga pujuk.. bila aku buat salah MAK juga yang marah (tanda sayang).. bila aku takut “MAKKKKKK” juga aku panggil… bila ada rahsia kat MAK juga kita berkongsi..bila nak kawen MAK juga kita rujuk.. haaa semua MAK la. Tiba lah masa untuk anak mak nk ucapkan TERIMA KASIH ATAS SEGALA PENGORBANAN::

Mak sekarang anak mak dah berjaya, walaupun anak mak tak bawa balik segulung sijil diploma disebabkan tiada convo tp anak mak dah dapat pekerjaan… (maklumlah mak, kolej buat hal)  sijil nya ada je mak klo mak tak percaya…. tengok sekarang, anak mak dah pandai berdikari,dah pandai segalanya, dah pandai masak, anak mak kat sini  dah boleh hidup dan mencari hala tuju sendiri.. tapi mak….. anak mak kat sini rindu mak, rindu nak bersama mak.. rindu pelukan mak… walaupun anak mak jauh dari mak, doa anak mak ni tak pernah putus.. mak, anak mak rindukan rindu nak tengok senyum gelak ketawa mak macam dulu..  teringat sewaktu anak mak ke sekolah, mak selalu siapkan bekalan.. anak mak rindu semu itu.. walaupun mak busy dengan kerja mak mendidik anak-anak mak yang lain di sekolah, pagi-pagi lagi mak sempat siapkan bekalan untuk anak mak kat rumah.. mak rindunya…mak, maaf kan segala kesilapan anak mak tau.. orang cakap  sejuk perut ibu mengandung 9 bulan sebab ada anak yang sentiasa mendoakannya, baik, pandai menghormati org tua…bagi anak mak pula, sejuk hati sebab memiliki mak yang banyak menghabiskan masa,tenaga dan wang untuk segalanya.. yer, pengorbanan mak tu terlalu banyak sehingga kan tak terkira banyak mana, duit ptptn, anak mak boleh  bayar tp pengorbanan mak, anak mak berfikir banyak kali… ye!! tak leh nak bayar… mak, sedih hati ini bila mengenangkan mak yang berada jauh… anak mak rindukan segala kemesraan sewaktu ketika bersama mak. harapan anak mak ni agar mak sentiasa dilindungi dah dirahmati-Nya..Amin.

p/s : Ya Allah, please tell her, that i miss her so much, Tell her that i think of her at every single breath that  i take. HAPPY MOTHER’S DAY

 
Tinggalkan komen

Posted by di Mei 5, 2011 in Kategori

 

Tinggalkan komen